Dlaczego powinno się zastanowić nad promocją własnej strony internetowej
Prowadząc przedsiębiorstwo, dosłownie bardzo niezbyt duże, w teraźniejszych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba obecności w internecie tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na niewielkich jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy profesjonalna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie trzeba również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli już jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z darmowych serwerów, bezpłatnych stron czy również darmowych wizytówek. Trzeba jednak pamiętać, że w sytuacji bezpłatnych lub nisko kosztowych portali, nasza obecność jest częstokroć nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w większości wyszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że w wielu sytuacjach są niepowtarzalne, zbudowane specjalnie dla danej firmy, dosłownie wówczas gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Jednakowo w jaki sposób z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w znaczącej liczbie przypadków otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść jedynie jednej, dwóch. Warto wspomnieć, że pierwsze złudzenie jest najbardziej istotne, jeżeli już będziemy mieć niedociągnięcia, brzydką szatę graficzną albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie dobra strona kodowa) to potencjalny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinieneś także wiedzieć dla jakiej grupy targetowanej naszych klientów chcemy dotrzeć, gdyż zupełnie inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych tożsamo jak równieżnaczej dla klientów na produkty zwykłego użytku, a inaczej dla produktów niszowych często elitarnych, ekskluzywnych. Trzeba również pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie prawie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można by nawet śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość użytkowników globalnej sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinieneś uwzględnić czy chcemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy także prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można na 100 procent połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik preferuje oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy także we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w znaczącej liczbie sytuacji osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają należycie wykonanej, profesjonalnej usługi. Obecnie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług , a oprócz tego zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Ani jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak każdy chciałby spostrzec w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.